Społeczna odpowiedzialność nauki

Nauka – Społeczeństwo. Naukowcy PW o wynikach badań rozwiązujących problemy społeczne

Cykl wywiadów „Nauka – Społeczeństwo. Naukowcy Politechniki Warszawskiej o wynikach badań rozwiązujących problemy społeczne" to rozmowy z 17 naukowcami i naukowczyniami z Politechniki Warszawskiej, którzy opowiada;o o prowadzonych przez siebie pracach i o tym, jak mogą się one przyczynić do rozwiązywania złożonych problemów społecznych Mazowsza oraz, szerzej, Polski i świata. 

Zawód: naukowiec

Raport „Zawód: naukowiec. O sukcesie, motywacjach i trudnościach w pracy naukowej z perspektywy absolwentek i absolwentów Politechniki Warszawskiej” został opracowany na podstawie pogłębionych wywiadów z absolwentkami i absolwentami Politechniki Warszawskiej, którzy pracują w obszarze nauki. Do udziału w badaniu zostały zaproszone osoby, które prowadzą prace naukowo-badawcze w różnych dyscyplinach nauki. 

Dlaczego nauka? Opowiadają naukowcy PW

Publikacja „Dlaczego nauka? Opowiadają naukowcy PW” pozwala przyjrzeć się warunkom pracy naukowej w Polsce – dlaczego warto zaangażować się w prace badawcze oraz jakie trudności można spotkać po drodze. Opracowanie powstało w oparciu o rozmowy z 17 naukowcami i naukowczyniami Politechniki Warszawskiej, którzy prowadzą innowacyjne badania w wiodących dyscyplinach naukowych. Z „Dlaczego nauka?” można dowiedzieć się nie tylko dlaczego osoby zajmujące się nauką zdecydowały się na tę ścieżkę kariery, ale też z czego są dumne w swojej pracy.   

Społeczna odpowiedzialność nauki w kontekście rozwiazywania złożonych i istotnych problemów w województwie mazowieckim

Celem pierwszego etapu badań była identyfikacja kluczowych problemów społecznych obserwowanych na terenie województwa mazowieckiego. W rezultacie powstał raport „Społeczna odpowiedzialność nauki w kontekście rozwiązywania złożonych i istotnych problemów społecznych”. W jego pierwszej części analizowane są takie zagadnienia jak społeczna odpowiedzialność nauki, innowacje społeczne, złożone problemy społeczne czy jakość życia. W drugiej części przedstawiliśmy kluczowe problemy społeczne dotyczące województwa mazowieckiego, w których rozwiązaniu może pomóc nauka dzięki opracowywanym rozwiązaniom.